Jamaica - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Martin en Brenda Hertog - WaarBenJij.nu Jamaica - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Martin en Brenda Hertog - WaarBenJij.nu

Jamaica

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Martin en Brenda

14 November 2012 | Jamaica, Ocho Rios

Vanochtend toen we bij zonsopgang wakker werden zagen we land! Na twee dagen omringt te zijn geweest door water zag de groene kust met de spierwitte strandjes aan de turquoise caribische zee er aanlokkelijk uit. Jamaica lag in het opkomende zonnetje op ons te wachten! Na weer een overheerlijk ontbijtje gingen we aan land en werden met een busje door ' Peter no worry ' naar onze eerste bestemming gebracht. Ondertussen legde hij ons uit dat er op Jamaica ' no problems ' zijn, alleen 'situations'. Hele vrolijke en grappige mensen, die Jamaicanen. Na een lange rit, van wel 3 minuten, kwamen we bij onze bestemming. Hier gingen we per stoeltjeslift over de boomtoppen naar een observatiepunt, gedurende ongeveer twintig minuten hadden we schitterend uitzicht over het eiland en de haven, waar we ons schip konden zien liggen. Boven aangekomen, hebben we prachtige foto's gemaakt en de kolibri-tuin bezocht, waar felgekleurde piepkleine kolibrietjes om ons heen scheerden terwijl ze van de bakjes nectar aan het snoepen waren. Na onze kabelbaan rit terug, gingen we naar Dunn river falls om als een lange sliert, hand in hand, de waterval te beklimmen. Dat je elkaar vast moest houden was echt niet overbodig, op sommige stukken was de stroming zo sterk dat je niet op je benen kon blijven staan en meegesleurd zou worden als je elkaar zou loslaten. Hen zag het niet zo zitten en volgde het pad naast de waterval om foto's te nemen, zelf konden we geen camera meenemen omdat alles drijfnat werd. Na een stevige en soms behoorlijk spannende klim van een dik uur, waren we weer boven. Moe en doorweekt maar blij dat we het gedaan hebben! Terug op het schip, een plekje op het zonnedek gezocht en onder het genot van een drankje, begeleid met live steelband muziek, gleden we langzaam weer naar open zee en werd Jamaica alsmaar kleiner en kleiner.....